מזה גוגל מיי ביזנס? שאלות תשובות
Google My Business היא פלטפורמה לעסקים מקומיים של גוגל שבעבר הייתה ידועה כ- Google Places או Google Local היום לעומת זאת, היא פלטפורמה עצמאית לחלוטין שכל מי שיש לו חשבון גוגל יכול להירשם אליה. גוגל מיי ביזנס נוצרה במיוחד כדי לסייע בקידום עסקים מקומיים קטנים. הכלי הוא בחינם, אז ממש חבל לא להעזר בו. – איך יוצרים חשבון גוגל מיי ביזנס
לגוגל מיי ביזנס יש מגוון פעולות שאותם בית העסק יכול לעשות על מנת להתקדם בתוצאות החיפוש ולהיחשף ליותר לקוחות פוטנציאלים.
כדי לקבל את התוצאה המקסימלית מומלץ לגעת בכל אחת מהנקודות האלה:
1.אתר אינטרנט – ניתן לקשר לאתר הרשמי שלכם ולעזור לגולשים לאתר את העסק שלכם יותר בקלות.
2.ביקורות – בגוגל מיי ביזנס ניתן להשאיר ביקורות לבית העסק, עסק עם הרבה ביקורות חיוביות כנראה יופיע בראש הרשימת חיפוש.
3.פוסטים – ניתן להעלות פוסטים לגוגל מיי ביזנס ולעזור לגולשים לאתר את בית העסק שלכם או להתעדכן בשינויים האחרונים של בית העסק.
4.תמונות ווידאו – כדי להמחיש בצורה טובה ביותר את בית העסק ושירותיו, מומלץ להעלות כמה שיותר תמונות וסרטונים (של טיפולים, מוצרים, סביבת עבודה, המלצות וכו)
5.דרכי התקשרות- לגוגל יש מספר דרכי התקשרות שאתם יכולים לחבר:
*מספר טלפון – אתם יכולים לחבר את מספר הטלפון שלכם, מה שיניב שיחות של לקוחות מתעניינים.
*מייל – לגרום לגולשים לפנות במייל במידה והם צריכים או רוצים משהו.
*מערכת הודעות של גוגל מיי ביזנס – לגוגל מיי ביזנס יש מערכת פנימית של הודעות (חשוב לתת מענה מהיר כדי שגוגל יראו שאתם עם היד על הדופק וירגיש בנוח לחשוף אתכם לעוד לקוחות).
6.פרטי העסק הבסיסיים – חשוב להזין כמה שיותר פרטים על בית העסק – כתובת, שעות פעילות, איזורי פעילות, תחומי פעילות, פירוט מלא על המוצרים, פעילות בתאריכים מיוחדים כמו חגים, קישור לקביעת פגישה או תור, קישור לתפריט, הנחיות קורונה, אפשרויות תשלום, מידע על נגישות, מתקנים כמו WIFI ושירותים וקישור ליצירת קשר לוואטסאפ.
ככול שהמידע על בית העסק יהיה יותר שלם ככה האינטרס של גוגל עולה להציג אתכם במקום יותר גבוהה בתוצאות חיפוש של המפות.
כדי לפתוח חשבון גוגל מיי ביזנס עליכם קודם כל ליצור חשבון גוגל חדש ביצירת חשבון גוגל במידה ויש לכם חשבון פעיל שמקושר לעסק.
תיכנסו למדריך איך לפתוח חשבון גוגל מיי ביזנס
(עדיף לא להשתמש במייל פרטי).
אם העסק שלכם קיים בגוגל אבל אין לכם בעלות עליו, יש מספר דרכים לתביעת בעלות גוגל מי ביזנס.
קודם כל תמצאו את עמוד העסק בגוגל מפות מתחת למספר הטלפון או מתחת לכתובת נמצא כפתור “האם זהו העסק שלך?”.
לאחר מכן יש לכם 2 אפשרויות אימות גוגל עסקים:
1.לקבל שיחת טלפון בעברית עם קוד ולהזין אותו בעמוד דרישת בעלות.
2.שליחת גלויה שתגיע אליכם לאחר כ- 20 יום עם קוד סודי שעליכם להזין בעמוד דרישת בעלות.
הורדת ביקורת בגוגל העסק שלי יכול להיות לא פשוט, אבל אם אתם מצליחים להוכיח לגוגל שהביקורת מעודדת שנאה או אלימות, אתם יכולים לדרוש מגוגל למחוק אותה.
לפני שיוצרים קשר עם גוגל ניתן לסמן את הביקורת כלא הולמת על ידי – איתור הביקורת בחשבון גוגל בלשונית ביקורות, לחיצה על 3 נקודות בצד שמאל של הביקורת ולאחר מכן “סימון כבלתי הולם”.
אם זה לא עבד, ניתן ליצור קשר עם שירות תמיכה של גוגל על ידי:
בכתיבת ביקורת לעסק גוגל – במידה ואין לכם גישה לחשבון של העסק– מאתרים את העסק בגוגל מפות או בחיפוש של גוגל על ידי חיפוש שם העסק, לוחצים על הלשונית של בית העסק, גוללים מתחת לתמונות ולוחצים על “כתיבת ביקורת”.
אפשר ליצור ולשתף קישור בקשה לביקורת גוגל מי ביזנס (עסקים) ולקוחות יכולים לכתוב ביקורות בתוך גוגל לעסק שלי ביקורות.
כדי לעודד את הלקוחות להשתמש בקישור:
- הוסיפו אותו להודעות התודה שלכם באימייל\בתגובות אוטומטיות שיש לכם
- הוסיפו אותו בסיום שיחות בצ’אט.
- הוסיפו אותו לקבלות שלכם.
שלבים לאיתור הקישור:
- מתחברים לחשבון באמצעות כתובת האימייל שבה השתמשתם כדי להירשם לפרופיל העסק ב-Google.
- מחפשים ב-Google את השם המדויק של העסק. אפשר גם לחפש את “העסק שלי”.
- גוללים לתחתית העמוד העסקי עד שמגיעים לחלק “רוצה לקבל עוד ביקורות?”
- אתם יכולים לשתף את הקישור ישירות עם הלקוחות או להשתמש באפשרויות השיתוף שסופקו.
לאחר ביצוע ההרשמה לגוגל מיי ביזנס, תצטרכו להתחיל למלא מידע על העסק שלכם.
חלק מהמידע יכלול תמונות- תצטרכו להוסיף תמונת שער, לוגו ותמונות לעסק.
תמונת השער היא חשובה ביותר, בגלל שכל לקוח פוטנציאלי שיתקל בכרטיס שלכם יוכל לצפות בו אחרי שיקליד את שם העסק שלכם. מומלץ להשתמש בתמונה איכותית, ממנה אפשר להבין בקלות מה אופי העסק שלכם, ומה היתרון שלכם על עסקים דומים אחרים.
נכנסים לחלון התחברות של גוגל מיי ביזנס > כניסה לחשבון > בוחרים את העסק שאליו אתם רוצים להוסיף את התמונות > תמונות (בסרגל בצד העמוד) > לחצו על ה + הכחול
חשוב לזכור שמומלץ למלא את גוגל ביזנס בתמונות ולהשתמש בכמה שיותר תמונות וכמה שיותר מגוונות בין אם זה של המוצר, של סביבת העבודה, עובדים בזמן העבודה, העסק מבחוץ, תמונות לפני ואחרי וכו.
על מנת לעדכן את פרטי העסק עליכם להיכנס לחשבון גוגל מיי ביזנס “רישמו בגוגל, העסק שלי” או היכנסו לחלון התחברות של גוגל מיי ביזנס
נכנסים לחשבון גוגל ולוחצים על הלשונית “מידע” בצד המסך.
בעמוד הזה ניתן לערוך את כל המידע על העסק.
במידה ואתם רוצים לשפר את החשבון גוגל שלכם על מנת לקבל יותר חשיפה היכנסו למאמר “איך לשפר את החשבון גוגל מיי ביזנס”.
כאשר אתם רוצים להסיר את גוגל לעסקים מהמפות עליכם קודם כל לאתר את העסק בגוגל על ידי חיפוש של העסק.
לאחר מכן לחצו על “שליחה הצעה לעריכה” לאחר מכן לחצו “המקום סגור או הסרת מיקום” ואז תבחרו את המקרה הנכון לגבי העסק שלכם.
חשוב לזכור שהעסק לא יוסר באופן מיידי וקודם כל יעבור בדיקה של גוגל.
אם אתם כבר לא רוצים לנהל את העסק, אתם יכולים להסיר אותו מחשבון Google שמשמש אתכם לניהול פרופיל העסק שלכם.
לא תוכלו לנהל את העסק ישירות דרך חיפוש Google או מפות Google, אבל העסק עשוי להמשיך להופיע ב-Google.
חשוב:
- לא ניתן לשחזר פרופיל עסק אחרי שמסירים אותו, וההסרה משפיעה על כל הבעלים והמנהלים של הפרופיל. כדי לנהל שוב את הפרופיל, צריך לאמת אותו מחדש.
- אם אתם לא רוצים יותר לנהל את הפרופיל, תוכלו להסיר את עצמכם מהפרופיל.
- אפשר להסיר עסק רק דרך הכלי לניהול פרופיל העסק.
הסרה של דף עסקי
- במחשב, נכנסים להכלי לניהול פרופיל העסק.
- נכנסים לאותו החשבון שדרכו נרשמתם ל’פרופיל העסק ב-Google’.
- כדי להסיר פרופיל אחד, לוחצים עליו.
- בתפריט שמימין, לוחצים על מידע.
לוחצים על סגירה או הסרה של הפרופיל הסרת הפרופיל הסרה.
- במחשב, נכנסים לכלי לניהול פרופיל העסק בגוגל.
נכנסים לאותו החשבון שדרכו נרשמתם ל’פרופיל העסק ב-‘Google’.
- בוחרים בפרופיל הרצוי (במידה ויש רק אחד- תכנסו אליו)
- בתפריט שמימין, לוחצים על מידע.
- לוחצים על “סימן העסק כסגור באופן זמני”
גוגל ביזנס עיצוב נראות, השינויים העיקריים שניתן לעשות בגוגל מיי ביזנס הוא הוספה של תמונת לוגו, תמונת רקע ומידע על העסק.
תמונות
תמונת רקע: נכנסים לחשבון שלכם בגוגל מיי ביזנס > לוחצים על הלשונית של התמונות בצד המסך > לוחצים על התמונה עם תגית השחורה שכתוב עליה “שער” ומעלים את התמונה או גוררים אותה לתוך גוגל מיי ביזנס.
הגודל המומלץ לתמונת שער הוא: פיקסל 1024×576 שזה יחס של 16:9
תמונת פרופיל: נכנסים לחשבון שלכם בגוגל מיי ביזנס > לוחצים על הלשונית של התמונות בצד המסך > לוחצים על התמונה עם תגית השחורה שכתוב עליה “לוגו” ומעלים את התמונה או גוררים אותה לתוך גוגל מיי ביזנס.
גודל התמונה: הגודל לא משנה כל כך, מה שחשוב זה שהתמונה תהיה ברורה והיחס שלה יהיה 1:1 (ריבוע)
מידע על העסק
נכנסים לחשבון גוגל מיי ביזנס > לוחצים על “מידע” בתפריט צד> ומשנים את פרטי התצוגה בדף.
מוצרי העסק: נכנסים לחשבון גוגל מיי ביזנס > לוחצים על “מוצרים” בתפריט צד > לוחצים על הוספת מוצר או שלוחצים על מוצר קיים כדי לשנות אותו.
שירותי העסק: נכנסים לחשבון גוגל מיי ביזנס > לוחצים על “שירותים” בתפריט צד > לוחצים “הוסף שירות אחר” בקטגוריה שלכם או שמוסיפים קטגוריה חדשה קודם.
לא ניתן לשחזר פרופיל עסק אחרי שמסירים אותו, וההסרה משפיעה על כל הבעלים והמנהלים של הפרופיל. כדי לנהל שוב את הפרופיל, צריך לאמת אותו מחדש.
הפוסט שגוגל מבקשים מכם להוסיף הוא בסך הכל תמונה אחת, טקסט קצר וקישור. מנוע החיפוש יציג את כל המידע בכרטיס העסק שלכם, ולכן רצוי לבחור את התמונה שתמשוך את תשומת ליבו המירבית של הלקוח הפוטנציאלי.
מה מומלץ לכתוב בפוסט? הנה כמה דוגמאות: מידע על החברה, השקת מוצר או שירות חדש, טיפ שימושי עבור הלקוחות, פרסום של אירוע שקשור לעסק שלכם, מבצעים ועוד. ככל שתשקיעו יותר בטקסט הזה, כך תמתגו את עצמכם כמקצועיים יותר בתחומכם.
חשוב לדעת שהפוסט אמור להתעדכן מעת לעת, ואחרי שבוע הוא ייעלם מהכרטיס שלך.
ליצירת פוסט נכנסים לחשבון גוגל מיי ביזנס > לוחצים על “פוסטים” > יצירת פוסט חדש > מזינים את התוכן ובוחרים איזה לחצן יצורף לפוסט (שיחה, מידע נוסף, רכישה וכו)
טיפ קטן שעושה הבדל גדול: אפשר ומומלץ לשתף את הפוסט שלכם בקלות ברשתות החברתיות, כך תגרמו ללקוחות שלכם להיכנס ולהשאיר ביקורת😁
החלק החשוב ביותר בגוגל מיי ביזנס הוא הביקורות של הלקוחות. בלי כמות מכובדת של ביקורות, גוגל לא יציג את העסק שלכם או יכניס אותו לרוטציה עם עסקים אחרים במיקומי מפתח. גם לקוחות פוטנציאליים והמערכת של גוגל עצמה נותנים חשיבות מאוד גדולה לכמות הביקורות ולציון הממוצע שלהן. הביקורות יעזרו לנו לסגור יותר עסקאות כשנקבל שיחות מכרטיס העסק, הן יעזרו לקדם את הכרטיס עצמו בתוצאות בגוגל וכמובן בצורה עקיפה יקדמו גם את אתר האינטרנט שמקושר לכרטיס העסק שלנו.
אחרי שתאספו עשרות ביקורות תתחילו להרגיש שכמות הפניות מהכלי הזה עולה. כשתגיעו כבר למאות ביקורות, המערכת של גוגל תתחיל להציג אתכם יותר ויותר בדירוגים הראשונים בחלק גדול מהביטויים שאתם “מחתרים עליהם”, ותהפכו לפופולריים ביחס למתחרים או עסקים שדומים לשלכם.
טיפ קטן שיעשה הבדל גדול: קישור להשארת ביקורת, הקישור ייתן לכם אפשרות לשלוח ללקוחות, חברים ומשפחה בקשה שיכתבו לכם ביקורת וברגע שהם ילחצו על הקישור – הם יגיעו ישירות לאיזור שבו צריך רק לדרג ולכתוב כמה מילים, מבלי להסתבך.
את הקישור ניתן לשלוח עם חשבונית דיגיטלית, הודעת תודה שביקרת ללקוחות, פוסט בפייסבוק ללקוחות שלכם למי ש”שכח” לדרג וכו’.
תהליך
1.נכנסים לחשבון גוגל מיי ביזנס.
2.מהעמוד הראשי גוללים למטה עד שרואים “רוצה לקבל עוד ביקורות?” ולוחצים על “שיתוף טופס ביקורת”.
3.ניתן לשתף את הקישור ישירות לפייסבוק, וואטסאפ וטוויטר או פשוט ללחוץ עליו וזה יעתיק אותו ותוכלו לשלוח לאן שאתם רוצים.
קודם כל לפני פתיחת הפרופיל אתם צריכים להבין מה הלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש בגוגל כשהוא צריך או רוצה את השירות או המוצר שלכם ואת אותם הביטויים שהוא חיפש בגוגל אנחנו נשלב כמה שיותר בתוך הפרופיל העסקי במטרה שגוגל יציג את העסק שלכם ללקוחות שצריכים אותו.
אז מכאן יש לכם 2 אופציות:
או שתקראו את המאמר על “איך לאתר את הביטויים לעסק שלך בגוגל” או שאני אעשה את זה עבורכם באופן מקצועי עם כלים מתקדמים.
“קישור לשירות : מחקר מילות מפתח לעסק לוקאלי”
למאמר המלא : איך לקדם את החשבון גוגל מיי ביזנס באופן אורגני
גוגל מיי ביזנס מאמרים אחרונים
שיחת פיצוח שיווק
490₪ במקום 700₪
שיחה אסטרטגית שיווקית לבניית תוכנית פעולה פרקטית לצמיחת העסק שלך.
החבילה כוללת:
- שיחת ייעוץ 1:1 באורך 90 דק׳
- יצירת אסטרטגיה מותאמת לעסק
- פירוט משימות והגדרת יעדים
- איתור דרכי פרסום נוספות
- יצירת תהליך עבודה ברשת