TeamUp

מדריך פרסום העסק בחינם בגוגל מפות – פרסום אורגני בגוגל לעסקים

נתחיל מהמשפט הזה: אין באמת דבר כזה פרסום בחינם וצריך לשלם על זה בעזרת זמן או כסף.

במאמר זה אנחנו נתמקד בפעולות פרסום שלא עולות לכם כסף אלא בזמן- פרסום אורגני בגוגל.
עולם הדיגיטל מלא בכלים ושיטות להשגת לקוחות וזה לפעמים יכול להיות קצת מבלבל.
קשה לדעת מה הכלי שיביא את הכי הרבה ערך ביחס להשקעה בין אם היא כספית או שהיא תלויה בזמן שלנו.

החל מ- העלאת פוסטים לרשתות חברתיות, יצירת אתר תדמית שאמור להביא אותך לדף הראשון בגוגל (מתישהו) ולהביא לך לקוחות (בכמות מסוימת) או להקים קמפיין שאמור להביא לכם לקוחות חמים (שרוצים את השירות שלכם עכשיו) במחיר מסוים לליד.
ועכשיו, אתם חייבים להחזיר את ההשקעה על כל ליד ששילמתם עליו ואפילו להרוויח ממנו לטווח הרחוק.
וכמו שאתם מבינים, קשה לעסק קטן למדוד ולנבא את ההחזר להשקעה בזכות פעולות אלו.

אז במקום לחשוב על זה בצורה כזאת, אני מציע לכם לחשוב לפי חוק ה- 20/80
(20% מהפעולות מביאות לכם 80% מהתפוקה או מהלקוחות במקרה הזה)
כיום יש מגוון פעולות או כלים שההחזר להשקעה אצלם תמיד עובד לטובתכם,
ואני רוצה לפרט לכם על אחת מהפעולות שיכולות להניב לכם מאות שיחות בחודש בעלות של מספר שעות עבודה בודדות!

שם הכלי הוא: Google my business אז בין אם העסק שלכם כבר מופיע במפות של גוגל או לא
חשוב להשתמש בכל הפוטנציאל שלו.

מה זה גוגל מיי ביזנס ?

אז אם עדיין לא יצא לכם להכיר את המערכת של גוגל מיי ביזנס אני שמח שאני זה שמציג לכם אותה 🙂
גוגל מיי ביזנס הוא בעצם אינדקס פרסום חינמי לעסקים.
שמו הקודם של גוגל מיי ביזנס הוא Google Place שהיה חלק מגוגל פלוס וב- 2014 הפכה לגוף עצמאי בשם גוגל מיי ביזנס \ Google my Business או בקיצור GMB, המערכת הוקמה כדי לאפשר לבעלי עסקים להשיג יותר שליטה בתוצאות החיפוש ברגע שמחפשים את העסק שלהם.

במהלך השנים המערכת פותחה וחוברה למגוון כלים כשהבולט מביניהם הוא כלי המפות של גוגל שעוזר לבעלי העסקים להיחשף יותר באופן לוקאלי ותורם לאתרים לוקאלים.

למה גוגל מאפשרים פרסום עצמי חינם?

קודם כל צריך לזכור מהי המטרה של גוגל: “לסדר את כל המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש לכולם”
אז בזה שאתם מזינים את העסק שלכם לתוך המערכת של גוגל מיי ביזנס, אתם משלימים עוד חלק בפאזל של גוגל ועכשיו, אם מישהו יחפש את השירות שלכם ואתם תופיעו, לגולש לא יהיה טעם ללכת לחפש גם בפייסבוק.

וכך, גוגל שוב תוכיח את היעילות שלה בעיניי הגולש ותפתור לו את הצורך ותוכל להיכנס עמוק יותר לתודעה שלו ואתם בזמן הזה? הרווחתם לקוח חדש😎

האם אפשר לפרסם אתר או דף נחיתה בחינם בגוגל?

כן אפשר.
גוגל מאפשרת לפרסם בחינם אתר, דף נחיתה, וכל נכס דיגיטלי שיש לכם.
אנחנו נתמקד ב- 2 דרכי הפרסום העיקריות.
אתר תוכן- הדרך הוותיקה ביותר היא ליצור אתר תוכן עם תוכן רלוונטי לשירות שלכם כדי שגוגל תציג אותו בתוצאות החיפוש כאשר לקוח פוטנציאלי יחפש את השירות\מוצר שלכם.


גוגל מיי ביזנס- כאשר אתם יוצרים חשבון גוגל מיי ביזנס כדי להופיע במפות, גוגל יוצרת לכם אתר עם כל המידע שנתתם לו ובמקום זה, תוכלו להכניס את הכתובת של האתר שלכם.

האם אפשר לפרסם בגוגל לבד או שצריך בעל מקצוע?

במקרה של גוגל מיי ביזנס אין בעיה לפרסם לבד.
אבל ברוב המקרים, בעל מקצוע ידע עוד טריק או שניים שאתם כנראה אף פעם לא תשמעו או תדעו עליו.
אבל אל דאגה, תמיד אפשר לחזור אחורה ולמקסם את הפעולות שלכם עם בעל מקצוע.

ברגע שאתם מחליטים לפרסם לבד חשבון של גוגל מיי ביזנס עליכם להיות חדים ולעקוב אחרי כל ההוראות במדריך פתיחת גוגל מיי ביזנס לעסק שלכם
ואפילו לקרוא אותו פעמיים כדי לראות שבאמת הבנתם הכל.

החיסרון העיקרי שיש לכם מול בעלי מקצוע הוא שהם יודעים מה אנשים מחפשים ואתם יכולים רק לנחש.
לדוגמה- אם אתם בעלים של מספרה בחולון, אתם כנראה תתחרו על מילת החיפוש “מספרה בחולון”
אבל בעלי המקצוע יכולים לגלות שלמילה “מספרת גברים בחולון” יש יותר חיפושים ופחות תחרות,
מה שיגרום להם לשלב את הביטוי הזה בחשבון שלהם ולגרום לעסק שלהם להופיע יותר כאשר מחפשים את הביטוי הנ”ל.

איך לפרסם עסק בחינם בגוגל מפות?

לפני שאתם ניגשים לתהליכי העבודה חשוב שתאספו את כל המידע הנדרש.
שעות פעילות, פירוט על המוצרים, פירוט על השירותים, אודות העסק, תמונות של מוצרים, תמונה של בית העסק, תמונת פרופיל, תמונות של עבודות, המלצות מלקוחות, כתובת מלאה, איזורי שירות, מתקנים בבית העסק, רמת נגישות ואפשרויות תשלום.
חשוב לזכור שלא חובה למלא את הכל, אבל המצב האידיאלי הוא שתשתמשו בכל המידע שיש לכם כאשר אתם מגדירים את העסק במפות.
לאחר מכן, חשוב לוודא שיש לכם חשבון מייל של גוגל.
ונכנסים למדריך

עלות פרסום בגוגל

יש אפשרות גם לצאת למסע פרסום בגוגל מיי ביזנס ולקבל יותר חשיפה בתשלום.
קודם כל חשוב להבין שלכל תחום יש את המחיר שלו, והתמחור בגוגל עובד לפי עלות להקלקה.
רק כשהגולש לחץ על המודעה, גוגל תחייב אתכם על עלות ההקלקה.
זאת אומרת שלכל עסק יש המון ביטויים שהוא יכול להופיע בהם שמרמזים על הרצון לצרוך את המוצר או את השירות שלכם, ולכל ביטוי יש את המחיר שלו.
למשל בתחום האסתטיקה, עלות להקלקה עומד על שקלים בודדים ולעומת זאת עלות הקלקה על מודעה של עורך דין פלילי יכולה להגיע למאות שקלים וכנ”ל גם נדל”ן.

איפה עדיף לפרסם בחינם גוגל או פייסבוק?

לפני שנענה על השאלה הזו צריך להבין את הפער בין שתי הפלטפורמות.
גולשים נכנסים לגוגל כדי לפתור צורך ולפייסבוק כדי לצרוך תוכן.

אם נתייחס לגוגל מיי ביזנס ולמוצר הכי דומה שיש לפייסבוק “דף עסקי”.
הינה היתרונות והחסרונות:
1.גוגל הוא מנוע חיפוש.
ברגע שאנחנו רוצים לדעת משהו הפעולה הראשונה שכנראה נעשה זה להיכנס לגוגל כדי לחפש אותו.
נכון שפייסבוק גם מנסים להתחרות בגוגל כמנוע חיפוש אך כולנו יודעים לאן להיכנס אם אנחנו מחפשים משהו.


2.קהילות פייסבוק – פייסבוק ידועה מאוד בקהילות שלה.
ברגע זה, כנראה יש מישהו שרשם באחת הקבוצות בפייסבוק שהוא צריך את השירות שלכם ואתם לא שם כדי להגיב לו “אני אעזור לך”.


3.גוגל – לא צריך לדחוף מוצר, הלקוח מגיע חם מוכן.
כאשר הגולש הגיע לעסק שלכם מגוגל הוא הרבה יותר מוכן לשלב המכירה בעיקר בגלל הסיבה שהוא חיפש את השירות או המוצר בשונה מפייסבוק- ששם הגולש נחשף לתוכן על סמך ההתנהגות שלו.

אז בשורה התחתונה,
לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה ואתם כבעלי עסקים צריכים להבין באיזה סל אתם רוצים לשים יותר ביצים.
כי בין אם העסק שלכם עוסק בעריכת דין, מנעולנות או אינסטלציה, אפשר להסיק שבגלל שהגולש צריך את השירות שלכם באותו הרגע, הדבר הראשון שהגולש יעשה זה לחפש אותו בגוגל.

אבל אם העסק שלכם עוסק בתזונה, כושר, מסעדנות או תחום שמושפע מהויז’ואליות שלו אז במקרה הזה יש לפייסבוק יתרון על גוגל.

שיחת פיצוח שיווק

490₪ במקום 700₪

שיחה אסטרטגית שיווקית לבניית תוכנית פעולה פרקטית לצמיחת העסק שלך.

החבילה כוללת:

"היחשפו לעולם הדיגיטל דרך העיניים שלי ותקבלו את היכולת לראות את המהלכים האסטרטגיים לעסק שלכם בעולם הוירטואלי."

שיחת פיצוח שיווק

490₪ במקום 700₪

שיחה אסטרטגית שיווקית לבניית תוכנית פעולה פרקטית לצמיחת העסק שלך.

החבילה כוללת:

"היחשפו לעולם הדיגיטל דרך העיניים שלי ותקבלו את היכולת לראות את המהלכים האסטרטגיים לעסק שלכם בעולם הוירטואלי."