CPM, שמכונה גם Cost Per Mille, הוא מודל תמחור בתעשיית הפרסום המודיע לתשלום עבור כל אלף חשיפות של מודעה. המילה ‘Mille’ בלטינית משמעה ‘אלף’, ולכן זהו מודל שבו המפרסמים משלמים על כל אלף הצגות של מודעתם באינטרנט, ללא תלות במספר הלחיצות או הפעולות שהמודעה מייצרת.

למה נמדד ב'אלף'?

מדובר בסטנדרט תעשייתי שנוצר מתוך הצורך למדוד את העלות של קמפיינים פרסומיים בצורה שתהיה נוחה להשוואה. מאחר וחשיפות באינטרנט יכולות להיות בכמויות גדולות מאוד, ספירה לפי אלפים מספקת מספר נוח ומנהלי לעבודה.

איך זה עובד?

בכל פעם שמודעה מוצגת 1000 פעמים, המפרסם משלם סכום קבוע שהוא ה-Cost Per Mille. לדוגמה, אם ה-CPM הוא 5 דולר, המפרסם ישלם 5 דולר עבור כל אלף הצגות של המודעה.

שיחת פיצוח שיווק

490₪ במקום 700₪

שיחה אסטרטגית שיווקית לבניית תוכנית פעולה פרקטית לצמיחת העסק שלך.

החבילה כוללת:

"היחשפו לעולם הדיגיטל דרך העיניים שלי ותקבלו את היכולת לראות את המהלכים האסטרטגיים לעסק שלכם בעולם הוירטואלי."

במה זה שונה מ-PPC?

בניגוד ל-PPC, שבו התשלום מתבצע עבור כל לחיצה על המודעה, ב-CPM התשלום אינו תלוי בפעולה שהמשתמש עושה על המודעה. זה גורם ל-CPM להיות אידיאלי למטרות תדמית וחשיפה של מותג, כאשר המטרה היא להגיע לקהל רחב ככל האפשר ולא בהכרח לגרום לו לבצע פעולה מסוימת.

למי מתאים CPM?

מודל ה-CPM מתאים במיוחד לקמפיינים שמטרתם לבנות מודעות מותג או להגביר את החשיפה למוצר חדש. עבור חברות עם מטרות כאלה, CPM הוא דרך יעילה לשיווק מוצרים ושירותים לקהל גדול מבלי להתמקד בקליטת לידים או מכירות ישירות.

למה קוראים לזה Cost Per Mille ולא Cost Per Thousand?

הבחירה בביטוי “Cost Per Mille” במקום “Cost Per Thousand” נעוצה במקור הלטיני של המילה ‘Mille’, שפירושה אלף. השימוש במונח הלטיני מעניק טיב רשמי ומקצועי יותר למונח, מה שמצביע על המורשת העשירה והאקדמית שבסיסה של רבות מהמונחים המקצועיים בשווקים פיננסיים ובפרסום.
לסיכום, CPM הוא כלי חשוב בארסנל של המפרסם הדיגיטלי, מאפשר מדידת הצלחה של קמפיינים לפי חשיפות ומסייע בבניית תדמית מותג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.