TeamUp

איך לעשות מחקר מילות מפתח לחיפוש בגוגל – בדיקת מילות מפתח גוגל

מהן מילות מפתח ואיך אנחנו מוצאים את מילות המפתח הנכונות לעסק שלנו?
מילות מפתח או שאילתות חיפוש הן הבסיס למיתוג אורגני של העסק שלכם במנועי החיפוש כמו גוגל, יוטיוב ואפילו פייסבוק ואינסטגרם מספקים את המענה.

מהי מילת מפתח – מִלָּה (אוֹ צֵרוּף מִלִּים קָצָר) הַנּוֹגַעַת לְנוֹשֵׂא מְסֻיָּם, וּבְאֶמְצָעוּתָהּ אֶפְשָׁר לִשְׁלֹף מֵידָע רֵלֵוַנְטִי מִתּוֹךְ מַאַגְרֵי מֵידָע מְמֻחְשָׁבִים.

לאן הביטויים מיועדים?

קודם צריך להבין לאן מיועד המחקר מילות מפתח- לממומן או לאורגני.
פרסום ממומן – השימוש הכי נפוץ בביטויים לטובת ממומן הוא קמפיין חיפוש של גוגל.
גוגל מקפיצה את המודעות שלכם ברגע שהגולשים שהגדרתם מחפשים את מילות המפתח שהגדרתם.
בנוסף, לגוגל יש מערכת פרסום נוספת של “באנרים” שמאפשרת לכם להופיע באתרים ברחבי הרשת שמדברים על הביטויים שהגדרתם.
פרסום אורגני -שימוש נפוץ באתרי אינטרנט, גוגל מיי ביזנס, יוטיוב ואינסטגרם.
קידום אורגני הוא קידום נכסים דיגיטלים במנועי החיפוש בעיקר של גוגל, במטרה להביא את העסק למיקומים הראשונים בעזרת מילות המפתח שנבחרו והוטמעו ברחבי האתר.

מהי הנישה שלכם?

ברור שכולנו רוצים לבחור את מילות החיפוש עם נפח החיפוש הכי גבוהה. אבל לדוגמה מילה כמו “פרסום” היא מאוד כללית ועם תחרות מאוד גבוהה מה שיכול לקחת זמן רב עד שגוגל תציג את האתר שלכם בדף הראשון תחת הביטויי “פרסום”
נישה בתחום יכולה להיות “פרסום בגוגל” או אפילו לרדת עמוק יותר כמו “פרסום אורגני בגוגל”.
כמו כן ניתן גם לחפש מילות מפתח שמתחברות לשאלות שנשאלו בגוגל בתקופה האחרונה בנישה שלכם.
לדוגמה במקרה שלי- “איך לעשות מחקר מילות מפתח” מה שבסופו של דבר מתחבר לנישה “פרסום בגוגל” ומקדם את הנישה של גוגל באתר ובמקביל מקדם את השירות שלי באתר – שירות של מחקר מילות מפתח.

איך לגלות מה אנשים שואלים בנישה שלך?

המתחרים שלכם כבר עשו חלק גדול מהמחקר שאתם עושים עכשיו ויש דרכים להסיק מסקנות מהפעילות שלהם.
תיכנסו לגוגל ותחפשו חיבור של 2 שאילתות
1 – מילת שאלה – למה, איך, כמה, מאיפה, לאיפה וכו’
2 – התחום שלכם או המוצרים שלכם – במקרה שלי פרסום
לדוגמה : “איך פרסום”
ותוכלו לראות מגוון מאמרים שעוזרים לנו להבין מה מעניין אנשים, מה הם מחפשים ועל מה אפשר לדבר.

האם אפשר לפרסם בגוגל לבד או שצריך בעל מקצוע?

איך מגדירים רלוונטיות למילת מפתח?
הכלל הראשון הוא כוונת רכישה או במילים אחרות עד כמה הגולש צריך ורוצה את השירות שלכם.
המטרה היא קודם כל להתבסס על הביטויים עם “כוונת הרכישה” הכי גבוהה.
וכדי להחליט מהי כוונת הרכישה, תיכנסו לראש של הלקוח שלכם ותשאלו את עצמכם “אם אני הייתי מחפש את זה בגוגל, מה באמת הייתי רוצה למצוא”

נחזור לדוגמה שלי.
כחלק מהשירות שלי אני מקים קמפיינים בגוגל לעסקים.
ישנם ביטויים שרלוונטים אך הכוונת גולש שונה ממה שאני מחפש.
ביטויים לדוגמה
1.איך להקים קמפיין גוגל – כוונת הגולש היא להקים קמפיין גוגל באופן עצמאי.
2.כמה עולה לפרסם בגוגל – ניתן להבין שהגולש מחפש מידע ולא שירותי שיווק בדיגיטל אך אותו גולש כן יכול להיות רלוונטי בהמשך במידה והוא ימצא את התשובה לשאלה שלו וירצה להתקדם לשלב הבא.
3.מומחה פרסום בגוגל – מבחינת ההגיון הביטוי הזה רלוונטי ב- 100% לשירות.
כלומר מי שחיפש את שילוב הביטויים “מומחה פרסום בגוגל” כנראה מחפש בעל מקצוע להתייעץ איתו במטרה של להתקדם לשלב הבא “לפרסם את העסק בגוגל”

איך למצוא את הביטויים?

כדי למצוא את הביטויים הרלוונטים לעסק שלכם אתם יכולים להיעזר באחד מתוך הכלים ברשימה.
כל הכלים מאפשרים לחפש בשפה העברית.
כמו כן תמיד יש את האפשרות להיעזר בבעל מקצוע ולאתר את הביטויים לעסק שלכם.
לרכישת מחקר ביטויים בסי לעסק

1.Google Keyword Planner – כלי מילות מפתח של גוגל מאפשרת לכם להוציא מידע על כל ביטוי שתבחרו לחפש
לדוגמה: טווח חיפושים בחודש, מחיר לקליק לקמפיין ממומן, רמת תחרות בממומן, נפח חיפושים ביחס לשנה שעברה אבל חודש זהה ואפילו ניתן לסמן רק את הערים בהם אנחנו רוצים להיחשף וגוגל תציג לנו את הנתונים שנכונים רק לערים שסימנו.

מידע חשוב – לבעלי חשבון פרסום פעיל בגוגל יש גישה למידע מדוייק יותר בכל מה שקשור לחיפוש ביטויים. לדוגמה – במקום טווח חיפושים חודשי ניתן לראות בדיוק כמה חיפשו בכל חודש, כמו כן כל המידע שגוגל חופשת הרבה יותר מדוייק מאשר בחשבון לא פעיל.

2.ahrefs Keyword Generator – מתכנן מילות מפתח של ahrefs
עלות התוכנה היא 100$ לחודש אך יש מספר פעולות שניתן לעשות מבלי לשלם את התשלום החודשי
כמו חיפוש מילות מפתח במנועי החיפוש.

בדומה לגוגל גם ahrefs מאפשרת לנו לראות את נפח החיפושים בגוגל אבל באופן מדוייק יותר מבלי צורך לשדרג או להיות בעלי חשבון פרסום פעיל.
אחד החסרונות בשיטה זו היא “ביטויים לוקאלים” אין לכם אפשרות לדעת כמה חיפשו את הביטויי בעיר שלכם אלא רק בכל ישראל.

3.Google Trends – אומנם גוגל טרנדס לא תציג לכם כמה מחפשים כל ביטויי אבל אין לזלזל בטרנדיות.
גוגל טרנדס יכולה לעזור לכם לאתר ביטויים קשורים שהופכים להיות טרנדים ולעזור לכם להבין לאן הנישה של העסק שלכם הולכת ומה מעניין את הגולשים שלכם באזור שלכם.

4.UberSuggest – בדומה ל ahrefs אין אפשרות לחפש חיפושים לוקאלים אלא רק בכל ישראל.
אך אוברסג’סט מעניקה מידע נוסף שאין כמעט במערכות אחרת.

לדוגמה – כמה חיפשו את הביטויי דרך המחשב וכמה מהפאלפון, רמת תחרות בגוגל (אורגני), מודעות של מתחרים, התפלגות חיפושים חודשית ועוד.

5.keywordtool – אחד הכלים לתכנון מילות מפתח הפשוטים ביותר לשימוש הוא הוא keywordtool.io
המאפשר איתור מילות מפתח במגוון מערכות כמו גוגל, יוטיוב, בינג, אמזון, איביי ואינסטגרם, טוויטר וחנות האפליקציות.
כדי להשתמש בכלי נכנסים ל keywordtool.io בוחרים את השפה \ מדינה מקלידים את המילות מפתח שלדעתינו נכונות לעסק שלנו ומקבלים מבחר מילים נוספות.
כמו כן משמאל לשורת החיפוש ניתן למיין תוצאות לפי סרטוני וידאו, חדשות וכתבות, תמונות וכל סוגי החיפושים.

הגרסה החינמית לא תציג לכם את כל המידע שאתם צריכים ותציג רק נתונים חלקיים כגון נפח חיפוש חודשי, עלות ממוצעת לקליק ורמת תחרות.
כמו כן המערכת לא תציג את כל המידע הזה לכל הביטויים שלה אלה רק לביטויים בודדים, כדי לראות את כל הביטויים אתם צריכים את הגרסה בתשלום.

אז לגבי keywordtool.io השימוש הכי נפוץ שלו הוא למצוא מילות מפתח זנב ארוך.
ליד הלשונית Keyword Suggestions יש לשונית נוספת בשם Questions, בתוך הלשונית גוגל תציג לכם את כל השאלות שהגולשים מחפשים שקשורים לביטויי אותו הזנתם בחיפוש.

שיחת פיצוח שיווק

490₪ במקום 700₪

שיחה אסטרטגית שיווקית לבניית תוכנית פעולה פרקטית לצמיחת העסק שלך.

החבילה כוללת:

"היחשפו לעולם הדיגיטל דרך העיניים שלי ותקבלו את היכולת לראות את המהלכים האסטרטגיים לעסק שלכם בעולם הוירטואלי."

שיחת פיצוח שיווק

490₪ במקום 700₪

שיחה אסטרטגית שיווקית לבניית תוכנית פעולה פרקטית לצמיחת העסק שלך.

החבילה כוללת:

"היחשפו לעולם הדיגיטל דרך העיניים שלי ותקבלו את היכולת לראות את המהלכים האסטרטגיים לעסק שלכם בעולם הוירטואלי."